-
MOBER Beursgebouw Brugge
META ARCHITECTEN Voor het project van het Beursgebouw te Brugge werd een mobiliteitsstudie uitgevoerd waarbij extra aandacht werd besteed aan de verschillende verkeersstromen en het ontwerp van het plein. Hierbij moest worden rekening gehouden met de grote leveringen. Het project is geselecteerd voor een volgende fase.
-
MOBER AZ Nikolaas
NERO De stad selecteerde na een locatieonderzoek een gebied langs de N41 tussen de E17 en de N70 voor de herlocalisatie van het AZ Nikolaas. De campussen Sint-Niklaas, Temse en Hamme zullen hier worden samengebracht. In voorbereiding van het RUP werd een masterplan opgemaakt, waarvoor VECTRIS het MOBER leverde. In het MOBER moest worden nagegaan…
-
Masterplan R72 Tongeren
—
AGENTSCHAP WEGEN EN VERKEER In Tongeren worden plannen voorbereid voor de aanleg van de zuidoostelijke en noordoostelijke omleidingsweg. Deze omleidingswegen zullen verkeer wegtrekken van de Wallen en bieden dus kansen voor een duurzame en kwaliteitsvolle herinrichting ervan. De Wallen fungeren als stedelijke ringweg en dienen een groot deel van de doorgaande verkeersstromen te verwerken. Langs…
-
Jan Onkelinxlaan Landen
GEWEST – VMSW De VMSW werd door Sociale Huisvesting regio Landen (SHrL) verzocht om het sociaal woonproject ‘Jan Onkelinxlaan – Haspengouwlaan’ te laten uitvoeren. De stedenbouwkundige studie vormde hiervoor de eerste stap. Het projectgebied is gelegen in een buurt met sociale woningen, ten oosten van het centrum. Het programma van eisen stelt dat de stedenbouwkundige…
-
Dorpsplein Hombeek
STAD MECHELEN De basis van het ontwerp dat er vandaag ligt is de creatie van een groen dorpshart, met verschillende tuinen die samen één groot park vormen. Een park met verschillende sferen waar er voor elk wat wils is, voor klein en groot, voor jong en oud. Drie hoven met verschillende sferen vormen samen één…
-
Corridorstudie openbaar vervoer Antwerpen-Turnhout
—
PROVINCIE ANTWERPEN Het doel van de studie was het uitwerken van concrete en haalbare voorstellen voor het openbaar vervoer in de corridor Antwerpen – Turnhout. Hierbij diende een wensnet uitgewerkt te worden, opgebouwd vanuit de gekende beleidskaders. Dit wensnet diende concreet te worden uitgewerkt zowel naar tracévoorstellen met ruimtelijke inpassing, als voorstellen van materieel, bedieningskarakteristieken…
-
Clarenhof Mechelen
STAD MECHELEN Het verdwijnen van het Eurocenter creëerde de mogelijkheid voor de ontwikkeling van het woonproject Clarenhof. Maar niet alleen in de bebouwing wordt geïnvesteerd, de vernieuwing van de publieke ruimte door het stadsbestuur moet de aantrekkelijkheid en de leefbaarheid van de hele wijk verbeteren.
-
Circulatieplan Kessel-Lo
—
STAD LEUVEN De stad Leuven vroeg om een circulatieplan op te maken voor (ruwweg) het gebied tussen Martelarenlaan, N2, N3 en Lange Lostraat/Koning Albertlaan. Directe aanleiding was de heraanleg van Martelarenlaan en de aanleg van een fietsstraat. Deze ingrepen zouden onvermijdelijk een invloed hebben op de verkeerscirculatie in de directe omgeving. Aangezien er al langer…
-
Centrale Werkplaatsen Leuven
STAD LEUVEN De Centrale Werkplaatsen waren een kenmerkende industriële site met een groot rangeerstation en industriële hallen voor onderhoud van locomotieven en rijtuigen. De hele herontwikkeling had de ambitie een nieuw hart te maken voor Kessel-Lo: een bloeiende, hedendaagse woonwijk met tal van andere functies zoals een gemeenschapscentrum, een tekenacademie en een jeugdcentrum. Voor…
-
Bedrijfsvervoersplan Erasmushogeschool Brussel
—
De Erasmushogeschool diende een bedrijfsvervoersplan op te maken voor de verschillende campussen die gelegen zijn in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Dit dient te gebeuren conform de voorschriften van het BIM. De methodiek wordt erg nauwkeurig omschreven in de regelgeving die in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest van kracht is: